tjejsnack v. 36 - yrken/karriär

♥ Vilket yrke har du/studerar du till och varför valde du just det? Om du inte, vilket skulle du välja?
Just nu är jag väl inne på att kanske testa att söka in på Psykologprogrammet i Göteborg. Tror inte jag kommer komma in men kan ju försöka liksom.. Annars har jag faktiskt inte en jädra aning om jag ska vara ärlig. Ett KY-program kanske?

♥ Trivs du med ditt yrkesval/att du inte valde alls? Varför/varför inte?
Just nu trivs jag jättebra med att jobba på ICA. Det är bra arbetstider, bra kollegor och massa annat posetivt. Fast jag vet ju samtidigt att jag förmodligen inte kommer hålla på med det här så jättelänge till. Men det duger för tillfället i alla fall.

♥ Trivs du på din nuvarande arbetsplats/med dina nuvarande arbetsuppgifter, eller vad du än gör? Motivera!

Se ovan.

♥ Vilket yrke drömde du om att ha när du var liten? Varför just det?
När jag var liten ville jag bli dansare, den drömmen "gav jag upp" för ett par år sedan då jag upptäckte att min kropp inte riktigt pallade med trycket. Sen ville jag bli jurist, och det programmet hade jag mycket väl kunnat få betyg till att komma in på.

Har du möjlighet att göra karriär/vidareutbilda dig inom ditt yrke, och är det viktig för dig att kunna göra det? Varför/varför inte? Är du utan yrke osv, skulle du kunna tänka dig att klättra på karriärstegen?
Där jag jobbar nu finns det möjligheter att vjdareutbilda sig, ja. Och det tycker jag självklart är viktigt och jag skulle gärna vilja göra det.

Kommentarer
Postat av: Malin

Fin och söt blogg :)

2007-09-21 @ 19:42:02
URL: http://guldfest.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback