dag 2 i skolan

idag har det vart en mycket bättre dag än det blev på slutet igår. mycket bättre! började första kursen idag: lärande och kunskapsbildning. dock fick väl jag + de flesta andra kursare en smärre chock då vi ska ha läst ut första litteraturen till nästa torsdag då vi har seminarium. men, jag är expert på att kunna sträckläsa de flesta böcker i flera flera timmar så det blir inga problem.

det jobbiga är att vi har nollning under tiden som tar en massa tid. men där gäller ju det att prioritera. idag/ikväll skolkar jag, isabell, camilla, alexandra, johanna och linda från nollningen då vi helt enkelt inte har lust att festa två kvällar i rad. för imorgon blir det tillsammans med de andra LÄSK-nollorna + faddrar. då blir det party! verkar som att jag och de ovan nämnda tjejerna drar ihop en lite förfest hemma hos linda här på frödingshöjd. hoppas det blir så, vore kul! igår var man spiknykter och det blev lite konstigt med tanke på att typ hälften av alla faddrar var dyngraka. haha..

borde egentligen plugga nu men har absolut ingen förmåga att koncentrera mig så jag går upp tidigt imorgon bitti och pluggar istället, jag är mest koncentrerad på morgonen. resten av dagen ägnas ju åt lektioner och nollningsfestande så det blir inte mycket tid över till annat.

vad gäller mina grannar här på frödingshöjd har jag inte så mycket att säga.. bor en utländsk tjej bredvid mig, en butter kille mittemot och en annan tjej lite längre ner i korridoren. träffade rikard idag, en kille som bor på första våningen, som var jättemysig! dock kritiserade han min britney spears-plansch och då sa jag att han skulle va tyst hehe.. men han verka jättesnäll så det var ett stort + på denna dagen, härligt!

idag har jag gjort lite ärenden på stan, skaffat lånekort på stadsbiblioteket och lite annat. en vända på systemet blev det också. är imponerad över att jag inte shoppat loss än haha, bara köpt sånt jag behöver. * klapp på huvudet *

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback