en lägenhet rikare

var ju som sagt i karlstad igår och tog tag i allt som ska göras med lägenheten. till att börja med så tog besöket på STUB över en timme då de inte hittade mina nycklar.. lite småirriterande men det löste sig tillslut i alla fall.

åkte sen upp till lägenheten och kollade. området verkar lugnt och var jättefint, lummigt och sådär. det känns bra.. själva lägenheten var också jättefin. dock var rummet mindre än vad jag hade trott men det berodde på att det istället var en riktigt stor hall och ett stort badrum. badrummet var helkaklat med vitt kakel och väldigt fräscht! väggarna i rummet är vitmålade (och man får inte måla om).. köksdelen var liten, men precis vad som behövs förutom ugn då men det finns ute i gemensamma köket.

köket var väldigt stökigt och det stod sprit- och ölflaskor på borden (någon har väl haft en jävla fest antar jag). hoppas verkligen att de städar efter sig annars gör fan jag det alltså för så kan man inte ha det där inne!

var inte en själ i huset när jag var där så fick inte se grannarna men det blir väl senare.

åkte sen till IKEA och handlade en soffa, soffbord, skrivbord och allt annat som man behöver. ett par tusen fattigare och en fullastat bil senare åkte vi tillbaka till frödingshöjd och lastade av allt, sen åkte vi hem.

var en sväng inne på bergvik också då jag skulle ha födelsedagspresent till andreas. sen blev det en svart kjol till mig själv också som belöning för att jag vågar mig på detta karlstad-äventyret hehe.

ska till IKEA på söndag igen och handla det som jag missade idag.


en liten bit av rummet!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilket nr ska du bo på?

2008-08-08 @ 23:50:21
Postat av: sofia

svar till anonym: jag bor på nummer 7..

2008-08-09 @ 09:40:28
URL: http://shoegalblog.blogg.se/
Postat av: Anonym

okey då tror jag du bor i min kompis gamla lägenhet (hon har precis flyttat därifrån. om du bor längst upp å sen till höger och sen den första dörren? =)

själv bodde jag på undervåningen men vi har flyttat till en större lägenhet nu.

Välidgt bra hus dock synd att alla man umgåtts med har flyttat men Johan bor kvar han e jätte snäll o bra =)

2008-08-09 @ 15:46:37
Postat av: sofia

svar till anonym: hmm, nä jag bor i nummer 226 och den ligger ju lite längre ned i korridoren (om jag inte minns helt fel nu hehe). tjejen som bodde där innan heter anna, men det kanske är samma person vi pratar om.. =) hon sa att hon skulle flytta ihop med en annan tjej till en större lägenhet. så det kanske är samma..

hehe okej, ahmen så blir det väl. ingen vill väl bo i korridor hela studietiden.. =)

2008-08-12 @ 13:52:11
URL: http://shoegalblog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback