göteborgsresan

tänkte visa lite av de bilder jag tog i juli när jag & isabell var i göteborg och semestrade lite. nu har det ju gått ett litet tag så kommer inte ihåg allt vad vi gjorde men här är en summering iaf.

första dagen av tre spenderades i massa affärer och på en liten sightseeing-tur med paddan-båten. jag har åkt den turen flera gånger förut men isabell hade aldrig åkt så det passade bra att ta med henne på en tur som visade kära göteborg från sin vackraste sida - från vattnet.

vi bodde på hotell opera som ligger mittemot tågstationen typ. fräscht hotell till ett bra pris så vi var nöjda.

på kvällen bestämde vi oss för att festa till det lite så vi ringde stina så kom hon till hotellet och förfestade lite. vi drack mousserande vin och piggelin-drinkar i barnkalasmuggar från hemköp, haha! såg väldigt roligt ut.. sedan gick vi till ett ställe som hette berså.. höll på att inte komma in då det var gästlista som gällde egentligen men lilla stina fixade så vi kom in iaf, gött som fan! sen höll jag på att inte få ha på mig de kläderna jag hade på mig heller.. jag har en svart tunn sidenjacka från ginatricot som jag älskar, använder den jämt och den passar till absolut allting.. MEN, så visar det sig att den jackan enligt garderobiären var en ytterjacka. jag trodde på allvar att han skämtade och när det visade sig att han inte gjorde det så blev jag skitsur och sa att "det här faktiskt ingen ytterjacka, jag skulle frysa ihjäl om jag hade denna på mig ute!" och då gav han med sig och jag kunde skutta in med kläderna i behåll, haha..

kvällen på berså var väldigt trevlig och vi var nog inte hemma förrän närmare halv fyra. inte illa för att vara på en måndag haha!

tisdagen vaknade jag med en av mina värsta bakfyllor (SJÄLVKLART.. jag blir bakis av ett glas cider typ..) vilket inte kändes bra alls då vi skulle spendera hela dagen på liseberg.. det gick knappt kan jag säga. fick springa på toan ett antal gånger då min mage slog volter.. men jag åkte typ allt ändå *skratt*. isabell fick med mig upp i uppskjutet och fy fan vad äcklig den va..! vi prövade även kanonen som jag ÄLSKADE! fy fan vad kul den var att åka, två turer blev det i den.

tredje dagen (onsdag) blev väldigt lugn. promenerade runt lite i haga på förmiddagen och sen gjorde vi inte så mycket annat än att käka på hardrock café i 25 graders värme. värmen, utekvällen på måndagen och liseberg på tisdagen hade verkligen tagit på oss haha..


en liten bit av rummet!


här sitter vi och väntar på att åka iväg med båten. det vädret känns otroligt långt borta
just nu hehe..


lilla stina vill inte vad med på kort!

isabell ska prova min skinjacka..

haga, väldigt gullig stadsdel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback