jöbbajöbba

kom hem från jobbet för en timme sedan ungefär. har precis duschat och ska snart sätta mig och skriva ett par rader på examinationsarbetet jag har att skriva. lite sent att plugga nu kanske ni tycker, men när jag slutar jobbet så sent kan jag ändå inte somna innan halv ett på natten så då kan jag lika gärna göra något vettigt, eller hur? * ler *

i eftermiddags fick jag liiite panik när jag kom på att jag börjar läsa en ny kurs om sisådär två veckor och behöver verkligen kolla upp kurslitteraturen. nästa kurs jag ska läsa heter "natur och hållbar utveckling". och ja, det är en naturkunskapskurs. den innehåller alltså kemi och biologi och sånt dära, hjääälp. jag är väl inte helt borta när det gäller sådana ämnen men jag får där, precis som i matte, anstränga mig för att nå den nivå jag vill vara på. anstränga mig mer än vanligt alltså.. usch, vad självgott det där lät haha.

i alla fall, bara två kursböcker att införskaffa. har beställt den ena, en pocketbok, idag och har även börjat leta efter den andra boken som tydligen ska vara en tegelsten. närmare 500 kr går den på i nyskick men jag har ju mina knep va för att hitta billigare va.. hihi!

visar sig även att jag & camilla hamnade i samma klass, B1.. isabell hamnade i B2. tråkigt att det ska vara så men vad ska man göra.. enligt läraren som delat upp klasserna kan man inte byta heller så det är så det blir helt enkelt. men då blir det jag & camilla som ska kämpa ihop med laborationerna hehe, nice! linda har ju en helt annan inriktning i sin utbildning så hon börjar läsa svenska nu efter nyår, lycka till gumman!

imorgon är det nyårsafton och jag ska vara tråkigast av alla detta år.. jobbar fram till 15.00 sedan blir det hem och plugga en stund och sedan umgås med familjen. roligt va.. haha nejdå men ibland behöver man ta det lugnt också.

Kommentarer
Postat av: pauline

åh, stackare :/ hoppas du får en mysig nyår iallafall :)

2008-12-30 @ 23:41:45
URL: http://pauliine.blogg.se/
Postat av: NAVAS

Nemen fan vad roligt :) det var ju ett tag sedan du dansade väl, eller?? vad ska du ta för klasser då?



jaa, förhoppningsvis :) dom brukar ju rekommendera d när man köper t ex ringar osv med stenar på Glitter.. :)

2008-12-30 @ 23:52:52
URL: http://sofianavas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback