Ja, vi är ju inga mästerkockar direkt

Spenderade som sagt lördagen tillsammans med Isabell. Hon mötte upp mig på jobbet efter jag slutat så gick vi och handlade lite sen. Maten som vi sen skulle göra hemma i hennes brors lägenhet tog typ 2 timmar haha.. Nu ska det dock poängteras att varken jag eller min vän inte är någon mästerkock så vi gissade väl mest på hur man skulle göra med all mat hehe.. Vi ställde fläskfilén typ längst ner i ugnen och då kan ni ju tänka er att det tar en liten stund innan det blir klar. Ja herregud haha..

Det blev helt underbart gott i alla fall med fläskfilé, persilje-sås, klyftpotatis och varma smörgåsar. Åt som en häst kändes det som så det passade alldeles utmärkt att få jäsa lite framför en skitbra film senare.. Gött! Vi såg American Gangster, och det mina vänner är verkligen den typ av film som jag normalt sett inte visar det minsta intresse mot.. Men det var tur jag gjorde det den här gången, för shit vad bra den filmen var. Handlade typ om knarklangare och korrupta poliser i USA vid slutet av 60-talet. Helt sjukt var det att se hur accepterat det var med narkotika på den tiden..

Igår jobbade jag ett par timmar och idag är jag ledig. Har förberett eftermiddagens danslektion (faaan, jag har absolut INGEN inspiration vad gäller dans just nu.. det är irriterande) och lite annat smått & gott. Om mindre än en timme blir det dans och efter ska jag försöka komma ut på en liten powerwalk i en timme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback