årets höjdpunkt

trodde ni kanske att jag skulle låta bli att skriva om årets höjpunkt den här gången? nää.. jag pratar om melodifestivalen som sparkar igång på lördag. ni vet säkert sedan tidigare att jag är lite av en melodifestival-nörd som för allt i världen inte missar varken deltävlingar, andra chansen eller den stora finalen. och så lär det bli detta året också!

första deltävlingen är alltså på lördag, i göteborg. klicka HÄR för att se vilka som tävlar då och i vilken ordning de kör. jag är mest nyfiken på scotts, alcazar och marie serneholt. shirley clamp kör bara med sentimentala larviga låtar och kommer säkert göra det igen och det är så jaekla tråkigt. jag hoppas på alcazar!

tävlingen har dock ändrats lite sedan förra året, om de ändringarna kan ni läsa om HÄR.

överlag tror jag (och detta utan att ha hört låtarna) att det kommer bli en fight mellan måns zelmerlöw och e.m.d, vilket är något jag hoppas på också eftersom jag tror det är dom som har störst chans till röster från öststaterna sen i internationella finalen.

om man är extra nyfiken kan man lyssna på lantz i p4 på fredag mellan 13.o5 och 15.oo för att få höra lite smakprov från kvällens bidrag.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jippi :D

2009-02-03 @ 16:27:18
URL: http://lindapetterssonstorsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback