deltävling skellefteå - jag har lyssnat!

en minut av varje bidrag är vad man får lyssna på nu innan tävlingen kör igång. som vanligt har jag en del att tycka till om.

♥ jennifer brown - never been here before

jazzig låt med en väldigt duktig sångerska. andra chansen-material skulle jag nog säga dock.. men det kan ju bli som med emilia förra veckan, alltså rätt till globen.

♥ lili & susie - show me heaven
vad kunde man vänta sig av denna duo annat än 80-talsdisco? det är precis vad man får. kan bli coolt med en rolig scenshow, annars ganska tråkigt.

♥ markoolio - kärlekssång från mig
jag säger bara detta att det hade vart SÅÅÅ mycketr roligare med en snabb låt från den här killen. jag är besviken alltså.

♥ amy diamond - it's my life
njaa.. den låten hon tävlade med förra gången är mycket bättre. den här är lite tråkig.. men hon går nog till globen ska ni se.

♥ heat - 1000 miles
rock var det här. hmm.. låten hade vart bättre med en bättre refräng.. sen känns hela det här rocktemat lite lordi-årgång.

♥ lasse lindh & bandet
nej tack.

♥ cookies n beans - what if
riktigt kul med något annorlunda i år, plus att dom är doldisar. tyvärr spelar det en stor roll i den här tävlingen att man är någorlunda etablerad i svensk musikvärld.

♥ måns zelmerlöw - hope & glory
hmm. inte vad jag hade väntat mig.. "cara mia" är en bättre låt, det är sant. men refrängen är bra och man fastnar rätt ordentligt.. liknar "brother oh brother" väldigt mycket, det är lite sjukt faktiskt. tror dock att låten växer på scenen samt när man får se måns' pretty face. hihi..

TILL FINALEN: måns zelmerlöw + amy diamond.
TILL ANDRA CHANSEN: markoolio + jennifer brown.
INTERNATIONELLA JURYNS VAL: måns zelmerlöw.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback