att identifiera sig i en bok

utdrag från malin sävstam's bok när livet stannar:

"Sorgen tar sig tyvärr helt absurda uttryck i min relation till Någon och jag inser att jag provocerar fram smärta genom att bete mig idiotiskt.

Då och då kan jag ikläda mig en vuxen kostym och se hur destruktiv jag är. Min elakhet och vassa tunga riskerar att skära sönder det vi gemensamt har hittat. Jag kan bara likna beteendet vid en 13-14-årig flicka som skär sig i armen eftersom den smärtan är lättare att bära än smärtan som finns inombords. På samma sätt som den unga flickan förklarar att det är skönt att se blodet rinna kan jag känna att det är skönt att bli ledsen när jag har provocerat Någon och vi bråkar. Det är som om jag vill skada mig själv.
"



så himla passande ord..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback